dijous, 6 de novembre del 2008

Entusiasme!





Dimarts passat a la classe de Comunicació Audiovisual i educació, amb en Pitu, vam parlar sobre el debat que TV3 va emetre el 30 de novembre: L'ensenyament a debat.

La primera cosa en què ens vam posar d'acord va ser que el programa de "debat" no va tenir res. Per a que un debat pugui dur aquest nom ha tenir unes característiques imprescindibles; la primera i més important és que els membres han de poder debatre, és ha dir hauran de tenir torns per intervenir amb freqüència i poder contestar aquelles qüestions amb les que no estiguin d'acord.

Bé, deixant de banda aquestes qüestions purament formals amb què el programa no va comptar també vam poder veure que no es va parlar realment de l'ensenyament ni de la societat a qui implica. Hi havia una representació tant de mestres, com de pares o alumnes molt escollida, no es donava una imatge real de l'actual panorama educatiu.

A partir d'això vam iniciar el nostre propi debat, que va ser molt més interessant. Hi van aparèixer paraules com innovació, diversitat, imaginació o renovació. A aquesta llista hi afegeixo ENTUSIASME, i la poso en majúscules perquè per a mi és la més important. Sempre he pensat que amb ganes de treballar i entusiame es pot arribar on es vulgui.
L'escola necessita l'entusiasme de tota la societat per afrontar la nova etapa que l'educació necessita. Cal la col·laboració i implicació de mares i pares, avis, germanes... L'entuisiame de l'Administració, dels polítics... però sobretot dels alumnes i educadors, dels nens i els mestres.

La paraula Entusiasme està escrita amb llapis de molts colors, perquè cadascú la viu de manera diferent i a la vegada molt semblant. Hem de posar-nos a treballar de valent, cadascú amb el seu llapis i tenint molt present que amb entusiasme podem aconsseguir tot allò que ens proposem i... fins i tot més.

1 comentari:

Miss Jane ha dit...

M'agrada, m'agrada!
jeejej
claro q sí, l'entusiasme i les ganes de fer coses és el més important!
Perquè: "Si quieres, puedes"


raqueL.